ceritera belantara (kuro la ni.. versi 1)

chiyo ~ alkisah
chibi ~ ramai binatang yang hadir meraikan pada suatu hari..
chiyo ~ sang kancil telah lahir kedunia
chibi ~ ramai binatang yang hadir meraikan
chiyo~ semua tertanya2 nama anak kancil itu.. ibunya memberi nama kuro
chibi ~ sang kancil membesar menjadi kancil yang bijaksana
chiyo ~ sedang dia membesar dia terjumpa arnab putih bermata merah
chibi ~ arnab itu bernama shiro.. setiap hari mereka bermain bersama di dalam hutan
chiyo ~ satu hari shiro diburu pemburu haram nak dibuat sate arnab
chibi ~ hampir sahaja pemburu itu menangkap shiro, seekor musang muncul menyelamatkan shiro
chiyo ~ musang tu gigit kaki pemburu..
chibi ~ shiro segera melarikan diri ke dalam semak
chiyo ~ shiro pun menceritakan segalanya kepada kuro
chibi ~ kuro pada masa itu sedang sibuk menjamah selera,.. tiba-tiba musang yang telah menyelamatkan shiro tadi muncul
chiyo ~ shiro dan kuro menjerit ketakutan... "kuro cepat la fikir nak buat apa" arah shiro
chibi ~ "larilah nak abuat ape lagi.." jwb kuro
chiyo ~ wuaaaa..... tiba2 musang berkata2.. "woi.. aku bukan nak makan korang ingat sedap sangat macam ayam KFC?" 
chibi kuro ckp " tau pulak rse ayam kfc mcm mne.."
chiyo "aku kan selalu curi ayam pakcik kfc.. makan ayam mentah sakit perut nanti" balas musang
chibi "jadi ko nk ape dtg sini?" tanye kuro pada musang
chiyo "arnab tu belum bagi hadiah selamatkan dia. aku nak tuntut hadiah"
chibi "hadiah ape ko nk bg?" tanye kuro pada shiro
chiyo "bukan aku yang bagi! aku nak hadiah dari korang berdua" sampuk musang
chibi "sape kte ko yg bg musang? aku tanye shiro die nk bg ape kt ko,.." kate kuro..
chiyo "errr... shiro tak ada duit.. boleh tak shiro tawarkan persahabatan?"
chibi~chiyo~chibi~chiyo~chibi~chiyo~chibi~chiyo~chibi~~~~~ (ok tergendala punya lama.. biar chiyo sambung >_<)

"apa aku dapat kalau bersahabat dengan korang?" tanya musang acuh tak acuh..
"kau tak akan kesunyian lagi.." balas Shiro..
musang berfikir sejenak.. ya dia memang sunyi.. cuma ditemani kakak si musang..
"nama aku ao" musang menghulurkan tangannya..
"aku kuro, ni shiro" balas kuro..
"AOOOOOO.... AOOOOO... balik la kak ngah.." terdengar suara yang mendayu2 ala2 siti nurhaliza..
"kak.. ao dekat sini.. kenalkan ni kawan angah shiro dengan kuro" ao tersenyum riang..
tapi tidak kuro dan shiro.. mereka peluk ketakutan.. tak mustahil mereka akan dimakan.
"woii! apsal korang ni? aku aka.. kakak ao.." aka sedar mereka takut melihatnya..
sejak dari hari tu mereka sentiasa bersama.. kadang2 mencuri ayam pakcik KFC juga bersama2.. almaklum la haiwan mane ade duit nak beli.. XD
TO BE CONTINUED... (cik kuro tolong sambung.. aye tak bersalah =P)

0 comments:

Post a Comment