buat sahabat

kadang-kadang hati ni terkeliru, berbicara soal hati dan perasaan, membuatkan aku menjadi gundah.. aku merasa seolah tiada apa yang harus ditakuti, namun memikirkan apa yang terjadi, membuatkan aku serik untuk bermain dengan perasaan.. biarlah selepas ini hanya orang yang bergelar suamiku yang membuatkan aku mencintainya sepenuh hati. bukan kekasih sementara...

kenapa chi tak selitkan kasih dan cinta kepada allah? bukan tak nak selit, tapi, mudah untuk kita bercakap, namun sejauh mana kasih kita itu? orang zaman sekarang, mampu mengatakan diri alim ulama', ustaz, haji... namun sukar untuk melihat kasih sayang itu.. kerana allah tidak memperlihatkan perasaan seseorang seperti terpamer wajahnya...kenapa allah tak pamer perasaan seseorang? bukan tak mampu, sedang kita tahu tiada apa yang mustahil bagiNya.. tapi kalau boleh melihat perasaan itu, bukan ke kita semua akan bergaduh? kita boleh tahu perasaan benci seseorang, kita boleh nampak dia suka, then kita nampak niat baik dan jahat mereka.. mesti ramai orang tak nak keluar rumah sebab takut orang tahu perasaan itu.

adoi,.. termasuk jugak topik agama,. sebenarnya chi menaip hari ni sebab nak bagi galakan kepada semua sahabat-sahabat yang nak futher study.. ganbatte.. jangan takut dilambung ombak.. itulah asas menaungi sebuah lautan!!! eh paham ke diorang nanti? maksud chi biasalah dalam study ada malas and tension.. tapi habuannya, ganjarannya.. memang best kan? chi memang tak nak sambung.. sebab nak jadi surirumah..

0 comments:

Post a Comment